Hírek

2021.09.25

Tatán a fényes forrásnál jártunk 2021.09.25-én, ahol SSI Snorkel tanfolyamot, SSI Try Scuba tanfolyamot és SSI Skills Update tanfolyamot tartottunk.

A tanfolyamokon résztvevők nagyon élvezték a napsütést és a tó adta látványosságot. Kellemes hőmérsékletű víz fogadott minket és szikrázó napsütés.

 

Te is szeretnél részt venni közelgő tanfolyamaink egyiként? Jelentkezz...

 

Tata egy gyönyörű város, tele élettel, de a búvárok számára is tartogat szórakozási lehetőségeket. Akár télen is 18-23°C-os kristálytiszta vízben merülhetsz a tóban. A karsztvíz az aljzat felől tör be, olyan elképesztő látványt nyújt, mintha forrna a kvarchomok. A növényzet olyan akár egy dzsungel, színekkel és élettel teli. Pontyok, keszegek és egyéb édesvízi halakkal is találkozhatsz. Ugyan búvártanfolyam nyílt-vízi merüléseire a kis mélység miatt nem, de élménymerülésre annál inkább alkalmas a Tatai Fényes-forrás mind a 4 tava. A vízből kijőve egy fűtött vizű dézsában lehet átmelegedni, ha a hőmérsékleti viszonyok úgy alakulnak.

A magyar búvárkodás történetének egyik legrégebbi merülőhelye a Tatai Fényes-forrás.

A tó alján (3-4m-en) a kristály tiszta kvarchomokon keresztül több kráterben tör fel a forrásvíz, ennek látványa biztos hatalmas élményt fog jelenteni Neked is.

Nem csak búvároknak érdekes a fényes fürdő hanem barátaidnak vagy akár az egész családnak!

A fényes fürdő nyitva tartásának idején a kísérők igénybe vehetik a fürdő létesítményeit és medencéit.
A merülések között pedig érdemes végigsétálni a tavak partján vagy a felújított tanösvényen, hisz forrás-fürdő területe egyedülálló állat-, és kb. 300 fajból álló láperdei növényvilággal rendelkezik.

Program részletei

A Tatai Fényes-forrásoknál találkozunk, rövid ismerkedés után bemutatjuk a merülőhelyet, majd rövid elméleti képzést követően víz elá merülünk Veled.

Merülés után lehetőség van használni a kültéri székely dézsát, eltölhetsz egy teljes napot barátaiddal, családoddal, miközben megnézheted a tanösvényt, szaunázhatsz, napozhatsz, amit enged az időjárás.

A tó maximális mélysége 4m.

A tó vízhőfoka 20-23 fok.

Naptár

2021. December
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 

TOP termékek

Tanúsítvány

Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Üdvözöl a DelfinBúvár.hu - #Búvároktatás #Sport felszerelés #Vitaminok #Mentes élelmiszerek #Immunrendszer védelem #Diéta elősegítés #Egészséges életmód | info@delfinbuvar.hu | +36 70 319 38 49

 

Kolin-só cseppek 100ml GAL

Kolin-só cseppek 100ml GAL

Kolin-só cseppek 100ml GAL

Bruttó 2 460 Ft
Részletek

A kolin-só

A megfelelő mennyiségű kolin fogyasztása azért fontos, hogy agyunk, idegrendszerünk, májunk, veséink kielégítően működjenek, sőt minden sejtünk olajozott működéséhez fontos. Az alacsony kolin-bevitel egyenes következménye többek közt a metabolikus szindróma, rossz memória, velőcsőzáródási rendellenesség, rosszul működő idegrendszer (fokozott érzékenység stresszre), inzulin-rezisztencia és zsírmáj, májcirrózis. Sajnos az emberek többsége súlyos kolin-hiányban szenved, és alig akad ember, akinek a kolin-bevitele elegendő lenne.

Jelentős mennyiségben természetes élelmiszerek közül csak a tojássárgája, a máj és az agy tartalmazza. Ezek közül tojást és májat sokan esznek. Egy darab tojássárgája 120-150 mg kolint tartalmaz, míg 10 dkg máj kb. 400 mg-ot. Az erős hőkezelés árt neki, de a főzés/párolás nem sokat.

Napi minimum 5-600 mg kolint kellene fogyasztania mindenkinek (425-550 mg közt van a hivatalos ajánlás is). Ki eszik meg átlag napi 4-5 tojássárgáját legalább? Vagy csak napi 3-4-et, de akkor heti minimum kétszer májat is? Remélem, sokan. Viszont aki nem, annak fontos pótolnia!

 

Kismamák és a kolin-só

Kismamáknak még ennél is fontosabb a kolin, és sokkal nagyobb mennyiségre is van szükségük. Legalább napi 930 mg kolinhoz fontos hozzájutniuk, ami kb. 6-8 db tojássárgája naponta.

Azonfelül, hogy a magzat normális fejlődéséhez kulcsfontosságú, és így a születési és magzatfejlődési-rendellenességeket is segít megelőzni, egy 2012-es vizsgálatban azt találták, hogy azok az anyukák, akik a terhesség során napi 930 mg kolint kaptak, „jobb” idegrendszerű, egészségesebb gyermekeknek adtak életet, mint azok, akik „csak” 480 mg kolint kaptak. A „jobb” idegrendszerű azt jelenti, hogy terhesség alatt mind a placenta, mind a magzat stressz-szintje csökkent (CRH, kortizol), majd megszületésük után is pár hónaposan mérve jobb „stressz-rendszerrel” rendelkeztek (pl. jobban működő HPA-tengely, jobb visszacsatolások). Az ilyen jobb „stressz-rendszerrel” rendelkező csecsemők felnőtt korukra védettek maradnak számos betegséggel szemben, így az inzulin-rezisztencia, magas vérnyomás és minden stressz okozta betegség ellen, ugyanis a stresszre való fogékonyságunkat erősen a születésünkkor kialakult HPA-tengely milyensége határozza meg (ismert koraszülöttek esetében is, hogy felnőttként sokkal fogékonyabbak a stresszre, inzulin-rezisztenciára).

Érdekes megfigyelés - Weston Price részéről - az is, hogy a természeti népeknél a terhesség és szoptatás alatt magasabb kolin-tartalmú táplálkozást biztosítanak a kismamáknak.

Ha tehát minimum 930 mg kolinhoz jutunk, a kismamák legalább a harmadik trimeszterben, azzal megtehetjük az első és talán legfontosabb lépést afelé, hogy kiegyensúlyozott felnőttekké váljunk majd. Ezenfelül a preeklampsziát is feltehetően megelőzi a terhesség alatt, ugyanis annak oka a placenta magas CRH (corticotropin releasing hormone)-szintje, amit a kolin-szedés jelentősen csökkent. Ez a kutatás azért is érdekes, mert kismamák egy eleve nem kevés, 480 mg kolint szedő csoportjához képest volt jelentős pozitív változás a 930 mg kolint szedő kismamáknál és gyermekeiknél. A kutatásban kolin-kloridot, azaz kolin-sót alkalmaztak (mindkét csoportban 380 mg kolin jött táplálékból, az egyikben +100 mg kolin jött kolin-kloridból, míg a másikban +550 mg).

A kolin-sók (és minden egyéb kolin-tartalmú alapanyag, mint pl. kolin-bitartarát stb.) egyik lényeges minőségi mutatója az ún. amin-tartalom, ami 10 ppm-ig számít megfelelőnek. Az általunk használt alapanyag amin-tartalma jellemzően ennek tizede (1 ppm) és pont az említett kutatásban használt kolin-só formát alkalmaztuk.

 

Velőcsőzáródás:

Mindezeken túl a kolin a velőcsőzáródási probléma ellen is hatásos. Sokkal hatásosabb, mint a B9-vitamin (folsav/folát). Sőt, kolin-hiány esetében még a folsav/folát sem akadályozza meg a velőcsőzáródást, míg csak a megfelelő mennyiségű kolin képes még alacsony B9/folsav/folát-bevitel esetén is megelőzni azt!

 

Memória:

A terhesség alatti nagyobb kolin-bevitel jobb memóriát eredményez a gyermekeknél, de emellett az időskori gyors memóriaromlás előfordulását is (fordítottan) arányosnak találták a magzati és a későbbi élet során bevitt kolinnal. Négy éves korig különösen fontos a megfelelően magas kolin-bevitel a memória fejlődése érdekében. Azonban az élet későbbi szakaszában, még akár időskorban is a megemelt kolin-bevitel jó hatású a memóriára.

 

Krónikus gyulladás:

Vizsgálatokban a magasabb kolin-bevitel alacsonyabb szervezet-szintű gyulladással párosul.

 

Daganatos megbetegedések:

A megfelelő kolin-bevitel csökkenti a daganatos megbetegedések kockázatát, különösen a máj- és mellrák kockázatát.

 

Zsírmáj és metabolikus-szindróma:

Alacsony kolin-bevitel esetén a máj elzsírosodik, metabolikus szindróma, inzulin-rezisztencia alakul ki már viszonylag rövid távon is.

Adatok
Szállítási idő
2 munkanap
Szállítási költség
790 Ft
Cikkszám
DELFIN_0008345
Hasonló termékek